OCH KAROL... czyli PLACKI GRYCZANE z sosem czosnkowym

Przepis Karola Okrasy, trochę zmodyfikowany. Pierwszy raz placuszki z kaszy gryczanej sporządziłam w zeszły piątek dla moich znajomych. Była to jedna z potraw, które serwowałam. Ponieważ spodziewałam się 8 osób dlatego zrobiłam większą ilość. W mojej wersji wykonałam je tylko z 4 składników i podałam z sosem czosnkowym. Wielu z odwiedzających mnie poprosiło o przepis dlatego postanowiłam zamieścić go na blogu. Ponieważ zostało kilka sztuk na drugi dzień dlatego zjadłam je na obiad serwowane w towarzystwie brokuła ugotowanego na parze.





Składniki:

500 g kaszy gryczanej
3 jajka 
75 g mąki
przyprawy (sól, pieprz, polecam-tymianek) 
olej do smażenia

sos czosnkowy:

1-2 ząbki czosnku
4 łyżki majonezu
2 łyżki jogurtu
sól, pieprz

Wykonanie: 

Kaszę opłukujemy i gotujemy, potem studzimy. Do ostudzonej kaszy wbijamy jajka, dodajemy mąkę oraz przyprawy. Mieszamy. Smażymy w niewielkiej ilości oleju. 
Następnie placki układamy w naczyniu do zapiekania i posypujemy najlepiej świeżym tymainkiem. Wkładmy do nagrzanego piekarnika i zapiekamy jakieś 7-10 min w tem 160*C.

Przygotowujemy sos: majonez łączymy z jogurtem, dodajemy wyciśnięty przez praskę czosnek  i doprawiamy do smaku.


Autor: Karol Okrasa, moje modyfikacje.


Komentarze

Ania pisze…
Placki z kaszy Okrasy u mnie też się pojawiły, przeglądając przepisy ,kuchni lidla, jakoś wpadły mi w oko i postanowiłam wypróbować przepis, podałam z gulaszem, naprawdę dobre:)

Popularne posty