BLINY

Ja dotychczas przyrządzałam racuchy mojej mamy, które goszczą na moim stole od kilkunastu lat. Jakieś 5 lat temu maiłam okazje oglądać poranny program prezentowany w telewizji. Jeden z gości przyrządzał bliny i od tego czasu zawitały w mojej kuchni. Przepis niedawno wzbogaciłam melasą karobową, ale nie jest to obowiązkowy dodatek. Gotowe bliny można podawać z dowolnym dżemem, jogurtem lub posypać cukrem pudrem lub polać dowolnym sosem do deserów. Doskonałe za równo na ciepło jak i na zimno. 




Składniki:

300g mąki
20 g drożdży
50 g masła (oleju)
1 szklanaka mleka
2 jajka
1/3 szklanki cukru
szczypta soli. 

Wykonanie: 

Mleko delikatnie podgrzewamy, dodajemy drożdże i 1 łyżkę cukru mieszamy i odstawiamy na jakieś 15 min. aby rozczyn wyrósł. W tym czasie jajka łączymy z pozostałym cukrem, dodajemy mleko, sól oraz stopione masło (olej). Na końcu dodajemy rozczyn. 
Ciasto wlewamy na rozgrzany olej i  smażymy na ciemnozłoty kolor.



autor: program nie kulinarny, przepis zmodyfikowany.

Komentarze

Popularne posty