ORECCHIETTE BOSCAIOLA (makaron z grzybkami)

Jestem fanką kuchni włoskiej choć tego jeszcze nie widać na moim blogu. Przepis ten znalazłam w książce pt."Podróże kulinarne. Kuchnia Włoska", Tom 1. Choć nie zawsze ta kuchnia jest lekka, to jednak połączenie składników urzeka. Danie jest łatwe i szybkie. Moja wersja jest dość zmieniona i bez wędzonego boczku pancetta. Troszkę odchudziłam to danie po przez zastąpienie śmietany mlekiem.




Składniki na 4 porcje:

350 g makaronu u mnie muszelki
1 łyżka masła
1 łyżka oleju
100 g grzybów (u mnie pieczarek)
1 ząbek czosnku
1/2 szklanki mleka
100 g żółtego ostrego sera
2 łyżki startego parmezanu 

Makaron gotujemy al dente. Pieczarki myjemy, obieramy i kroimy. Na patelni stapiamy masło i dodajemy olej. Delikatnie podsmażamy czosnek, dodajemy pieczarki, lekko podsmażamy.  Dorzucamy makaron i krótko podsmażamy. Dodajemy mleko. I gotujemy na patelni bez przykrycia jakieś 15 min. Gdy mleko trochę odparuje dorzucamy żółty ser i mieszamy na wolnym ogniu jakieś 5 min. Całość posypujemy parmezanem. 


    

Komentarze

whiness pisze…
Pieczarki, ser i makaron - mogłabym jeść to codziennie :)

Popularne posty