HERBACIANE MOJITO Z....

Uwielbiam baby, babeczki, muffiny i dlatego często metodą próbki błędów tworzę własne przepisy  Stworzenie odpowiednich proporcji zaczynam od jajek a potem z wagą odmierzam proporcje pozostałych składników i je zapisuję. I oto jeden z nich. A ponieważ nigdy przedtem nie robiłam wypieków z galaretką jako jednym ze składników ciasta postanowiłam podnieść poprzeczkę i spróbować. No i myślę, że się udało a do tego jaki wspaniały zapach (galaretki Mojiti) unosił się w kuchni po wyciągnięciu babeczek z piekarnika. Dodatkowo postanowiłam każdą babeczkę nadziać cukierkiem kokosowym. 

 



Składniki na 12-13 babeczek:

2 jajka
75 g cukru
220 g mąki przennej tortowej
3-4 łyżki oleju
2 łyżki jogurtu naturalnego
1 galaretka o smaku Mojito Winiary (w celu uzyskania bardziej zielonych babeczek można dodać 2 galaretki)
1/2 szklanki mocnej herbaty
1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
1 płaska łyżeczka sody oczyszczonej

Nadzienie:

6 dowolnych cukierków czekoladowych (u mnie kokosowe)  

Lukier:
sok malinowy +
cukier puder
wiórki kokosowe do posypania

Wykonanie:

Jajka ubijamy z cukrem na puszystą masę. Dodajemy olej, herbatę, jogurt i mieszamy. Później dodajemy galaretkę (proszek) i ponownie mieszamy. Na końcu partiami dodajemy mąkę wymieszaną z proszkiem i sodą. Ciasto będzie miało delikatnie zielonkawy kolor.  
Ciastem napełniamy papilotki na babeczki i do każdej napełnionej wkładamy połowę cukierka.



Babeczki pieczemy w temp. 180*C przez ok 20 min.
Ostudzone babeczki dekorujemy lukrem malinowym i wiórkami kokosowymi.




autor: przepis własny 




Komentarze

Popularne posty