NAJLEPSZE CIASTO GOFROWE...Palce lizać

Ciasto to nieodłącznie towarzyszy mi od ponad 5 lat. Powstało metodą prób i błędów. Pierwszy przepis jaki wypróbowałam pochodził z pudełka po gofrownicy, był dobry jednak przywierał mimo prawidłowej obsługi sprzętu. I od tego zaczęłam moje poszukiwania i modyfikacje, aż powstało moim zdaniem idealne ciasto nie tylko smaczne, chrupiące ale co najważniejsze nie przywierające do gofrownicy. Gofry te bardzo zbliżone są do tych, które jadłam kilka lat temu nad morzem. Wyśmienicie smakują z bitą śmietaną, owocami, polewą czekoladową, karobem, syropem klonowym, miodem, jogurtem itd. można by jeszcze długo wymieniać. 




 


Składniki na 13 gofrów:  

3 szklanki mąki pszennej 
4 jajka (białka ubić osobno)
1/2 szklanki oleju 
2 szklanki wody 
5 łyżek cukru 
3 łyżeczki proszku do pieczenia  
szczypta soli 
cukier waniliowy 

Wykonanie: 

Wszystkie składniki łączymy razem i mieszamy do uzyskanie jednolitej masy. Na końcu dodajemy ubitą na sztywno pianę z białek. 
Piec w gofrownicy na złoty kolor. 





Komentarze

Popularne posty