DYNIOWE DO KAWY Z PRZECIEREM

Jak wspominałam we wcześniejszym poście dostałam dużą dynię i trzeba było ją wykorzystać. Nie jadłam jeszcze ciasta dyniowego więc postanowiłam się z tym tematem zmierzyć. Ciasto to powstało za pomocą metody prób i błędów tzn. chodziło mi o otrzymanie odpowiedniej konsystencji by dobrze się upiekło. Dyniowy smak ciasta postanowiłam wzbogacić po przez dodanie koncentratu pomidorowego Pudliszki. Dzięki dodatkowi koncentratu ciasto w swojej konsystencji stało się bardziej delikatne zyskując ciekawy smak, z który sama dotychczas się nie spotkałam.





Składniki:  

500 g dyni bez pestek i skóry
2 szklanki mąki
3 jajka
1/2 szklanki cukru
2 łyżki kaszki manny
2 łyżki oleju
1/3 szklanki mleka
1 łyżka syropu buraczanego (melasy)
1/2 łyżeczki cynamonu
1 łyżeczka proszku do pieczenie
1 łyżeczka sody
1 łyżka przecieru pomidorowego Pudliszki  

Dodatek:ciasto po podaniu na talerze polałam syropem buraczanym ale równie dobrze smakować będzie z wybraną melasą np. karobową.

Wykonanie:

Dynię obieramy, oczyszczamy z pestek i kroimy w kostkę. Następnie dusimy w garnku z odrobiną cukru i wody, aż będzie miękka. Studzimy.
Jajka ubijamy z cukrem na puszystą masę.  Dodajemy płynne składniki, mieszamy. Dodajemy dynię i przecier pomidorowy. Następnie wsypujemy mąkę wymieszaną z sodą i proszkiem oraz cynamon.
Gotowe ciasto wstawiamy do piekarnika i pieczemy w temp. ok.170*C przez godzinę. 


autor: pomysł własny




Komentarze

Popularne posty