NIEBO W GĘBIE czyli mój sposób na dynię

Od znajomego dostałam 3 kg dynię. No i się zaczęło  Placuszki dyniowe a potem zaczęłam tworzyć własne przepisy z tego co miałam w kuchni. I tak stworzyłam własne risotto dyniowe. Sama byłam zaskoczona tym, że dynia doskonale komponuje się z ryżem, a do tego papryka zielona, czerwona, pomidory. Całą kompozycję smaku zamyka przecier pomidorowy Pudliszki, który jeszcze bardziej podkreśla smak potrawy. 
Odkąd pamiętam przecier pomidorowy i produkty marki Pudliszki towarzyszą mi w mojej kuchni. Za ich sprawą wyczarowałam nie jedną wspaniałą potrawę i nie była to zwykła zupa pomidorowa. Miałam okazję również przyrządzić je dla gości, którzy prosili o dokładkę. Od dziś danie to stało się moim ulubionym sposobem na dynię.    

Moja mała rada: Przy niedoborach potasu zalecam spożywanie przecieru i soku pomidorowego, szczególnie gdy na naszych straganach czy sklepowych pólkach brakuje świeżych krajowych pomidorów.

PUDLISZKI BO...ten smak nie jest kwestią przypadku
  • Słoiczek 200 g naszego koncentratu jest przygotowany z 1,0-1,2 kg świeżych pomidorów, bez substancji konserwujących.
  • Zebrane pomidory nie są składowane. Ich przetwarzanie na koncentrat odbywa się na bieżąco.



 

Składniki:
 
 1 szklanka brązowego ryżu
400 g dyni (obranej)
1 papryka zielona
1 papryka czerwona
1 pomidor
1 mały por lub 1/2 dużego pora 
1 łyżka ziaren słonecznika
1,5 łyżki przecieru pomidorowego Pudliszki 
sól, pieprz, curry do smaku 

Wykonanie:

Ryż gotujemy w osolonej wodzie pod przykryciem ok 30 min. W tym czasie na patelni rozgrzewamy olej i wrzucamy pokrojony por. Delikatnie smażymy. Lekko podsmażony por odkładamy na miseczkę, a na patelni smażymy obraną i pokrojoną paprykę - od czasu do czasu mieszamy. Dynię obieramy i kroimy w kostkę i dodajemy do papryki. Smażymy.  Do tego wrzucamy usmażony wcześniej por oraz obrany i pokrojony pomidor oraz słonecznik. Doprawiamy do smaku i oczywiście nie zapominamy o podkreśleniu go za pomocą przecieru pomidorowego Pudliszki. 
Gdy warzywa będą prawie miękkie dodajemy ugotowany ryż. 



autor: pomysł własny  




 

Komentarze

Popularne posty