WITRAŻ - PIERNIKOWA SZOPKA z olejem rzepakowym

Pomysł na szopkę zrodził się pod wpływem obecnych w internecie domków z piernika o raz wycinki z gazety gdzie zaprezentowany był szablon szopki - witraż. Zadanie okazało się nie tak łatwe jak na początku myślałam. Ciasto w wykonaniu jest proste, ale później jest trochę więcej zabawy. Z ciasta korzystam już kilka lat i zawsze robię podwójną porcję, dlatego, że obdarowuję bliskich i znajomych. W tym roku pierwszy raz zrobiłam je w formie witrażów: szopki oraz zawieszek choinkowych. Pierniczki są miękkie, świeże i wyśmienite zarówno po upieczeniu jak i po tygodniu.  



  



Składniki na ok. 45 sztuk: 
2 szklanki mąki 
2 jajka 
2 łyżki miodu 
2-3 łyżki oleju rzepakowego 
1 łyżeczka sody oczyszczonej 
2 łyżeczki przyprawy do piernika 


Wykonanie: 

Do przesianej mąki wlewamy rozpuszczony miód, mieszamy. Następnie dodajemy pozostałe składniki. 
Dokładnie wyrabiamy ciasto aż będzie gładki. Gotowe ciasto rozwałkowujemy na stolnicy posypanej mąką. Z ciasta za pomocą foremek wykrawamy dowolne kształty.  
Wykonanie witraża: w gotowym pierniku wykrawamy dowolny kształt i wypełniamy go pokruszonym landrynkiem. 
Pierniczki można posmarować rozmąconym jajkiem.
Pieczemy w temp. 170*C przez ok 15-17 minut.  
Po ostudzeniu dowolnie dekorujemy.



„Olej rzepakowy jest naturalnym źródłem kwasów omega - 3 i dlatego używam ze we względu na moją  skórę i serce oraz gotując i wypiekając dla mojego alergika". 
Olej rzepakowy zresztą używam od dawna w mojej kuchni. A najwspanialszą latem dla mnie rzeczą jest zachwycanie się wspaniałym żółtym kolorem rzepaku.  


autor: pomysł własny. 




Komentarze

Marta pisze…
super pomysł! dziękuję za udział w akcji Pierniki XL :)

Popularne posty