PYSZNE CIASTO CZEKOLADOWE Z KREMEM RAFAELLO (bezglutenowe)

Jestem fanką czekolady i lubię różne jej zastosowania, szczególnie ciasta czekoladowe. Poniżej jedna z wielu propozycji, które upiekłam i mogę z powodzeniem polecić. Ciasto bardzo czekoladowe, wilgotne, które uzupełniłam kremem rafaello tzn mlecznym z wiórkami kokosowymi zainspirowany masą z knopersowymi wafelkami Doroty. Ciasto choć z motywem walentynkowym, upiekłam na urodziny siostrzeńców. 







CIASTO CZEKOLADOWE: 

5 jajek 
170 g cukru
180 g masła 
200 g  gorzkiej czekolady 


Piekarnik nagrzewamy do temp 180 C.
 Całe jajka ubijamy z cukrem. Masło kroimy w kawałki i razem z czekoladą stapiamy ale nie doprowadzamy do wrzenia. Studzimy. Letnią czekoladę wlewamy do masy jajecznej i delikatnie mieszamy trzepaczką. Jednolitą masę wlewamy do okrągłej tortownicy (powinna mieć średnicę 22 ja dałam taką jaką miałam 26). 
Przed włożeniem do piekarnika tortownicą uderzymy kilka razy o blat stołu, by pozbyć się pęcherzyków powietrza. 
Pieczemy ok 25-30 min do suchego patyczka.

KREM KOKOSOWY
1/3 szklanki mleka
2 łyżki cukru
120 g masła lub 100 g mascarpone 
1 szklanka mleka w proszku 
6 łyżek wiórek kokosowych 

Mleko zagotowujemy z cukrem, aż do rozpuszczenia się cukru - ostudzić. Masło miksujemy mikserem na puszystą masę - mascarpone nie trzeba. Dodajemy stopniowo ostudzone mleko na przemian z mlekiem w proszku. Na końcu wsypujemy kokos. Masa powinna mieć konsystencję gęstego ciasta naleśnikowego. Masę zaraz po przyrządzeniu nakładamy na ostudzone ciasto czekoladowe. 
Smacznego:-)



Kokosowo

Komentarze

Popularne posty