CZEKOLADOWE CIASTO Z JAGODOWĄ NUTKĘ DLA MAMY (bezglutenowe)

Z okazji Dnia Mamy przygotowałam placek według własnego pomysłu, łącząc składniki, które najbardziej moja mama lubi, a więc czekoladę, śmietanę oraz bezy. A także dzięki firmie Winiary mogłam wzbogacić ciasto o smak jagodowy.

I chociaż za galaretkami trochę się nachodziłam, to okazało się, że znalazłam je w osiedlowym sklepie do którego weszłam zrezygnowana po całej bieganinie. A tu niespodzianka, tym bardziej, że tak jak truskawki czy maliny, jagody doskonale pasuję do czekolady. 
Ciasto najpierw chciałam wykonać w foremce w kształcie serca (dużo mniejsza forma i dzięki temu byłoby wyższe) ale postanowiła wypróbować mój nowy nabytek czyli szklaną formę do ciast i tart i okazało się strzałem w dziesiątkę, ponieważ ciasto wyszło nie za wysokie i dzięki temu idealnie komponuje się z śmietaną jagodową. 








Składniki:

CIASTO CZEKOLADOWE:

150 g czekolady (gorzkiej)
70 g cukru
2 łyżki mąki ziemniaczanej
3 jajka (białka ubijamy osobno)
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1/3 szklanki oleju

WARSTWA ŚMIETANOWA:

1 galaretka o smaku jagodowym Winiary
3/4 szklanki wody
200 ml śmietany 30%

BEZY 100 g


Wykonanie:

Czekoladę topimy z 1 łyżką mleka i łączymy z olejem. Żółtka ubijamy z cukrem, dodajemy mąkę z proszkiem oraz stopioną czekoladę. Gdy ciasto będzie jednolite, dodajemy pianę z białek.
Ciasto wlewamy do formy i pieczemy przez ok. 20 min. w temp. 160 *C.
Studzimy

Rozpuszczamy galaretkę w 3/4 szklance wody. Studzimy. Śmietanę ubijamy i dodajemy tężejącą galaretkę. Masę śmietanową nakładamy na cisto.

Na śmietanę nakładamy pokruszone bezy i dekorujemy ( u mnie melasa buraczana i truskawki)



Rozpocznij owocowy sezon z galaretkami WINIARY!

Komentarze

Popularne posty