JAGLANA, KTÓRA OCZARUJE Z OLEJEM RZEPAKOWYM

Dzisiaj na moim stole zagościła kasza jaglana. A ponieważ został mi kawałek piersi z kurczaka po wczorajszym obiedzie, postanowiłam zrobić z niego użytek. Uważam, że przygotowanie nie sprawi najmniejszych kłopotów i sprawdzi się jako obiad dla rodziny jak i w gronie znajomych i przyjaciół. Tworzą potrawę brałam pod uwagę również wartości odżywcze i zdrowotne dlatego do jaj przygotowania użyłam oleju rzepakowego.  



  









Składniki:  

1 szklanka kaszy jaglanej 
2 1/2 szklanki wody 
1/4 szklanki czerwonej soczewicy 
200 g pieczarek 
1 średnia cebula 
1 mała pierś z kurczaka 
6 łyżek olej rzepakowy (po 2 łyżki na każde smażenie)
sól, pieprz, curry 
pomidorki koktajlowe 
roszponka 

Wykonanie: 

Kaszę zalewamy wodą i gotujemy ok 15-20 min. W trakcie gotowania (5 min po wstawieniu kaszy) dorzucamy soczewicę i gotujemy razem z kaszą w osolonej wodzie. W tym czasie pierś z kurczak kroimy w kostkę oraz doprawiamy solą, pieprzem oraz curry i smażymy na patelni na oleju rzepakowym. Cebulę obieramy i kroimy w kostkę i smażymy. Pieczarki myjemy i kroimy, a następnie smażymy. Następnie kaszę łączymy z cebulą, pieczarkami, mieszamy. Podajemy z usmażoną piersią z kurczaka oraz pomidorkami i roszponką. 


„Olej rzepakowy jest naturalnym źródłem kwasów omega – 3 i dlatego używam go  ja i  moja rodzina, z nami od pokoleń.  


"Po prostu pokochaj olej rzepakowy" 


autor przepisu: pomysł własny. 




Komentarze

Popularne posty