MOJE AUTORSKIE CURRY-Pudliszki pomidorowe inspiracje-kurczak

Tak naprawdę danie to zagościło na stałe w mojej kuchni po obejrzeniu filmu "Smak Curry". Film był tylko dl mnie natchnieniem, a nie skorzystałam z zawartych w nim potraw. Kurczak curry najlepiej smakuje z ryżem ale można go również podawać z ziemiankami lub wszelkimi ja to nazywam kluchami tzn. śląskimi, szaruchami itp.  Doskonałe na obiad lub ciepłą kolację.

Smak potrawy podkreśliłam przecierem pomidorowym Pudliszki, który czerpie z natury to co najlepsze...

 




Składniki: 

1 duża pierś z kurczaka 
1 duża cebula 
1-2 łyżki curry 
1 łyżka przecieru pomidorowego Pudliszki 
5 plastrów ananasa z puszki 
1 łyżka oleju
sól, pieprz,  



Ananas wyciągamy z puszki na sito aby odcieknął nadmiar syropu.  Pierś z kurczaka kroimy w kostkę. Przygotowujemy marynatę: olej, curry, przecier pomidorowy, sól i pieprz, łączymy razem. Kurczak obtaczamy w marynacie i wkładamy do lodówki na 2 godz (można przygotować dzień wcześniej i zostawić w lodówce na całą noc. W tym czasie cebulę obieramy, kroimy w kostkę i szklimy w niewielkiej ilości oleju. Usmażoną cebulę wykładamy na talerz. Ananasa kroimy w kostkę.
pierś z kurczaka smażymy wraz z marynata na patelni. Do gotowego mięsa dodajemy cebulę, ananas i razem przez ok. 3 minuty dusimy pod przykryciem.

Gotowe curry podajemy z ryżem, warzywami lub kluchami.




Pudliszki - Pomidorowe inspiracje

Komentarze

Popularne posty