"MY HEAVEN" -ciasto, które wprowadziło mnie w stan zapomnienia - bez glutenu

Drugie najlepsze po torcie czekoladowo truskawkowym ciasto, jaki wymyśliłam. Oczywiście powstało ono metodą, prób i błędów, dosypywania i dolewania. 
Ciasto to przebiło wszystkie jakie dotychczas jadłam, nie tylko z bezglutenowych (przepraszam za brak skromności, ale to ciasto osobiście zwaliło mnie z nóg, naprawdę czułam, że odpływam). 
Można je przyrządzić również w wersji z mąką pszenną. 
Jak opisać jego smak... 
Po prostu nie potrafię. Najprościej bardzo delikatny, lekki kakaowy spód, na nim delikatna warstwa jogurtowo -jabłkowa, zwieńczona równie delikatną pianką truskawkową. 

W cieście tym doskonały smak jabłkowo - jogurtowy uzyskałam dzięki jabłkom grójeckim, które miałam okazję nabyć podczas zeszłorocznego Festiwalu Dobrego Smaku w Poznaniu, podczas, którego obecne były "Trzy znaki smaku". 
W tym roku mam nadzieję dotrzeć również na na to wydarzenie.


 
 
 






 

 


Składniki (tortownica o średnicy 26 cm)

CIASTO KAKAOWE : 

2 jajka 
1/3 szklanki cukru 
3 łyżki ciemnego kakao 
1/2 szklanki mąki ryżowej 
1/4 szklanki mąki kukurydzianej 
1 łyżeczka proszku do pieczenia 

MASA JOGURTOWO - JABŁKOWA 

1 litrowy słoik musu jabłkowego ( z jabłek Grójeckich) 
200 g jogurtu naturalnego 
3-4 łyżeczki żelatyny + trochę gorącej wody 

dodatkowo 2 duże banany

PIANKA TRUSKAWKOWA 

200 g truskawek 
250 ml śmietany 30% 
1 galaretka truskawkowa rozpuszczona w 3/4 szklanki wody


Wykonanie: 

CIASTO

Jajka ubić z cukrem na puszyste masę. Dodać kakao, wymieszać. Stopniowo dodawać mąki wymieszane z proszkiem do pieczenia - delikatnie wymieszać, nie miksować. 
Gotowe ciasto przelewamy do tortownicy. 
Wstawiamy do nagrzanego piekarnika i pieczemy przez 20-25 min w temperaturze 170*C.   


MASA JOGURTOWO-JABŁKOWA 

Jabłka (najlepiej z własnych zapraw-ja moje nie słodzę, bo przez smażenie same w sobie robią się słodkie i takie właśnie wkładam do słoika) wyjmujemy ze słoika i delikatnie podsmażamy. Żelatynę rozpuszczamy w niewielkiej ilości gorącej wody. Dodajemy (nie konieczne) szczyptę cynamonu. Następnie do ostudzonych jabłek dodajemy jogurt i ostudzoną tężejącą żelatynę. Masę wylewamy na ciasto. Banany kroimy w plastry i układamy na masie. Wstawiamy do lodówki. 


PIANKA TRUSKAWKOWA 

Galaretkę rozpuszczamy w podanej proporcji w gorącej wodzie. Truskawki miksujemy blenderem i dodajemy je do ostudzonej galaretki. Ubijamy śmietanę na sztywno i dodajemy lekko tężejącą galaretkę. Pianę truskawkową nalewany na masę jabłkową i wstawiamy do lodówki. 


 Smacznego 


autor: pomysł własny.




   





Komentarze

Popularne posty