ZAPIEKANKA CUKINIOWA PO GRECKU W WERSJI BEZGLUTENOWEJ.

Szczerze zapiekanka idealna dla fanów cukinii.

UWAGA  Naprawdę uzależnia. U mnie gości przynajmniej raz w tygodniu.

Po prostu pycha, nic nie trzeba dodawać, lecz tylko spróbować. Wersja zapiekanki zmodyfikowałam dla własnych celów, do wersji bezglutenowej czyli bez ciasta filo i z większą ilością ryżu. Zapiekanka delikatna, a zarazem sycąca. 
Choć z natury jestem fanką kuchni włoskiej, to nie ukrywam, że kuchnia grecka zaczyna coraz bardziej przenikać do mojej kuchni.










Składniki: 

700 g cukinii po obraniu 
2 średnie cebule
3/4 szklanki ryżu
1 szklanki wody lub bulionu
1 opakowanie sera feta
oliwa z oliwek 
2 jajka
2 łyżki pietruszka, 
3 listki mięty,
sól, pieprz, curry, kurkuma 

można dodatkowo zapiekankę posypać startym serem. 



Wykonanie:

Cebulę obieramy i kroimy w kostkę, szklimy. Cukinię myjemy i ścieramy na dużych oczkach oraz dodajemy do cebuli. Przesmażamy ale nie do miękkości, czyli ma być lekko twarda. Odkładamy na talerz.  Na patelnie wlewamy ok. 1 łyżki oliwy z oliwek i wsypujemy ryż. Przesmażamy ok.2 min i po tym czasie dodajemy wodę lub bulion. Ciągle mieszamy i gotujemy na patelni do momentu, aż ryż będzie półmiękki. dodajemy cebulę, cukinię, przyprawy, chwilę mieszamy i zdejmujemy z ognia aby ostygło.  Gdy ostygnie dodajemy jajka i ser feta. Całość przekładamy do formy wysmarowanej masłem i wstawiamy do piekarnika na ok 20 min i pieczemy w temp. 170*C.


Smacznego



Autor:
Przepis zaczerpnięty z książki "Smaki świata. Grecja"autorstwa Susanna Tee.
Zmodyfikowany




Komentarze

Popularne posty