INSPIROWANE SZWAJCARIĄ CZYLI CIASTO CZEKOLADOWE Z BURACZKIEM I JAGLANĄ - BEZGLUTENOWE

Na wstępie nie będę pisała o niezwykłych walorach smakowych tego ciasta ale zacznę od noża jaki otrzymałam od firmy VICTORINOX za pośrednictwem akcji - konkursu zorganizowanego za pośrednictwem Durszlak.pl. Nóż dotarł do mnie naprawdę w expresowym tempie liczonym od momentu przyjęcia mojego zgłoszenia. Firma VICTORINOX obchodzi w tym roku 130 lecie marki. Produkty tej marki to nie tylko noże, ale również, plecaki, walizki zegarki.  
Nóż, który otrzymałam okazał się rewelacyjny, ponieważ sprawdził się na wszystkich produktach(mięso, warzywa, pieczywo), a w szczególności na chlebie bezglutenowym. Chleb został pokrojony idealnie bez zbędnych okruchów. 

Myśląc Szwajcaria widzę trzy rzeczy:

- góry   (które podziwiałam na własne oczy, choć tylko przejeżdżałam) 

- czekolada   (którą degustowałam, bardziej krem czekoladowy na śniadanie)

- sery  (których w Szwajcarii nie jadłam) 

A ponieważ miałam ochotę na coś słodkiego, postanowiłam upiec ciasto i jak na czekoladoholika przystało dać czekoladę. 
Ciasto ma niezwykły smak, bo chociaż w składzie nie ma orzechów to delektując się nim mam wrażenie, ze tam są. 
Ponieważ nigdy wcześniej nie piekłam ciasta z dodatkiem buraczków, postanowiłam, że skoro wymyślam kolejny przepis to warto zaryzykować i myślę, że to był strzał w dziesiątkę, bo dzięki temu ciasto nie wyszło suche, jak to ma miejsce często przy ciastach bezglutenowych.  

Ciasto to czekolada, buraczki, kasza jaglana. Jedno z tych ciast, które na długo zapadają w pamięci. 




  





 






Składniki: 

80 g czekolady 
2 jajka 
1/2 szklanki cukru 
100 g kaszy jaglanej 
3/4 szklanki mąki ryżowej (niepełne) 
3/4 szklanki maki gryczanej (niepełne)
1 szklanka ugotowanych, startych buraczków 
1 łyżeczka proszku do pieczenia 
1/2 szklanki oleju 
1/2 szklanki mleka (niepełne) 
1 duże jabłko


Kasze gotujemy według przepisu na opakowaniu i zostawiamy do ostygnięcia. Czekoladę topimy z 2 łyżkami mleka. Jaja ubijamy z cukrem na puszystą masę. Do masy jajecznej dodajemy mąki, proszek do pieczenia, olej i mleko-mieszamy. Gdy masa będzie jednolita dodajemy buraczki i kasze jaglaną. Na końcu dodajemy ostudzoną czekoladę. 
Całość wylewamy na blachę, układamy obrane i pokrojone jabłka.
Pieczemy w temp. 180*C przez 30-35 min. 




Autor przepisy: pomysł własny



Szwajcarskie inspiracje

Komentarze

Popularne posty