Z OKAZJI wczorajszego ŚWIATOWEGO DNIA PIZZY - RÓŻOWA, BEZGLUTENOWA (wegańska) pizza bez drożdży

BO ZAWSZE JEST OKAZJA ŻEBY ZJEŚĆ...

Pod kątem kulinarnego podejścia do sprawy świąt i dni, które zachęcają dojedzenia można by wymieniać dużo, bo tak po drodze oprócz pizzy, pączusie, kolacja dla dwojga, kobiecy wypad na kawę, mazurki, baby, serniki, itd. itd. itd.
Od dłuższego czasu miałam ochotę na pizzę, wczorajszy dzień do tego mnie zmotywował czyli Światowy Dzień Pizzy. A ponieważ wciąż siedzę i tworzę nowe przepisy bezglutenowe, bo jestem do tego zmuszona, to również pizza jest w takiej wersji. Tym razem postanowiłam zrobić coś co jeszcze nie robiłam, tzn. do ciasta pizzowego dodać buraczka. I tak powstała różowa pizza.





Składniki dla 2-3 osób
2/3 surowego średniego buraka
1/2 szklanki mąki ryżowej
1/2 szklanki mąki gryczanej
2 łyżki maki kukurydzianej
2 łyżki siemienia lnianego
1 łyżka słonecznika
1/2 szklanki wody (niepełna 1/2) 
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia (bezglutenowego)
1/3 łyżeczki soli 
Nadzienie według uznania
Burak myjemy, obieramy i ścieramy na tarce. Siemię lniane i słonecznik mielimy w młynku na proszek. Mąki wsypujemy do miski i dodajemy proszek do pieczenia - mieszamy. Do mąk dodajemy siemię z słonecznikiem, gorącą wodę, sól i burak. Wyrabiamy ciasto. Gdy ciasto zbyt mocno się klei podsypujemy mąką. Ciasto jest gotowe, gdy swobodnie odchodzi od dłoni.
Ciasto rozkładamy na blasze - ja lubię cienkie.
Na nie nakładamy dowolne nadzienie: u mnie smażona cebulka, domowy przecier pomidorowy, plastry kiełbasy, żółty ser.
Pizzę wkładamy do nagrzanego piekarnika, pieczemy w temp.170*C przez 20 min.


autor: pomysł własny.



 
Pyszna pizza

Komentarze

Popularne posty