PLACKI ZIEMNIACZANE Z SOCZEWICOWO-MIĘTOWĄ PASTĄ - danie główne

Ziemniak choć od dawna gości w naszej kuchni nadal jest nie doceniany. Najczęściej używa się go jako dodatek do mięsa czy ryby. A przecież doskonale smakuje w szarych kluskach,  pierogach ruskich, babkach i zapiekankach, a także w postaci  smażonych placków podawanych zajadanych na słodko jak i słono. 
Moje placki ziemniaczane postanowiłam wzbogacić o dodatek, który dotychczas nigdy nie stosowałam, a który jak się okazało doskonale pasuje, czyli pastę soczewicową wzbogaconą świeżą mięta cytrynową, którą sama hoduję.  
Przepis na placki ziemniaczane podaję z głowy tzn, tak jak je sama wykonałam, bo u mnie w rodzinie zawsze przygotowywało się je na wyczucie. 


WAŻNE

Soczewicę moczymy w wodzie przez co najmniej 10 godz - np. przez noc. Następnie wylewamy wodę i gotujemy w świeżej wodzie najlepiej przez 70 min.






Składniki na 2 osoby: 

PLACKI ZIEMNIACZANE: 

6 ziemniaków 
1 jajko 
1 duża marchewka  
2 łyżki mąki gryczanej  
sól 
pieprz 
olej do smażenia

Wykonanie:  

Ziemniaki oraz marchew myjemy, obieramy i ścieramy na dużych lub średnich oczkach. Do startych ziemniaków i marchwi dodajemy jajko, mąkę i przyprawy - mieszamy. 

Placuszki smażymy na złoty kolor. 


PASTA SOCZEWICOWO-MIĘTOWA 

1/2 szklanki soczewicy (1/2 przez ugotowaniem) 
1 ugotowane jajko 
5 listków świeżej mięty 
2 łyżki oleju orzechowego 
1 łyżka jogurtu 
1 łyżka majonezu
sól
pieprz 


Wykonanie: 

Do ugotowanej soczewicy dodajemy olej, jogurt i majonez i rozdrabniamy za pomocą blendera. Następnie drobno siekamy mięte i dodajemy do soczewicy i znów mieszamy blenderem. Ugotowane jajko drobno kroimy i łączymy z soczewicą, mieszając łyżką. Doprawiamy do smaku. 

Gotową pastę podajemy jako dodatek do placków ziemniaczanych. 





Sprawdziłam również, że placki ziemniaczane bardzo dobrze smakują z selerem i sosem czosnkowym. 

 


autor: pomysł własny: 



Książka Tomasza Jakubiaka: 

Jakubiak lokalnie

Komentarze

Popularne posty