ZUPA ZE ŚWIEŻYCH OGÓRKÓW- przepis Grzegorza Łapanowskiego

Pierwsze jak się obudziłam, pomyślałam co na obiad. Gotując dla siebie, planuję na kilka dni. Lodówka pusta i za nim pójdę na zakupy zrobię listę. Pustak w głowie. 
I pierwsze co zrobiłam sięgnęłam do mojej ulubionej książki Grzegorza Łapanowskiego i Mai Sobczak " Szkoła na widelcu. Najlepsze przepisy dla całej rodziny". Dotarłam do dwóch rzeczy i wybrałam zupę ze świeżych ogórków Grzegorza Łapanowskiego. 
Chociaż nie jest to moje pierwsza zupa ogórkowa ze świeżymi ogórkami to naprawdę polecam tym bardziej, że jest wegetariańska, bez serków topionych i zabielania mąką-więc bezglutenowa. 
Stwierdzam, że zupa ze świeżych ogórków bardziej mi smakuje niż z kiszonych. 






Składniki: 

6 ogórków gruntowych 
pęczek włoszczyzny 
2 marchewki 
korzeń pietruszki 
kilka łyżek śmietany 18%  
1 łyżka z soku z cytryny ( w oryginale sok z 1/2 cytryny)
kawałek masła 
2 liście laurowe
ziele angielskie 
pęczek koperku 
sól, czarny pieprz 

A od siebie dodałam jeszcze: troszkę kminku i odrobinę szafranu, przez co moim zdaniem zupa zyskała niepowtarzalnego smaku. 

Wykonanie: 

Włoszczyznę obieramy i myjemy, wrzucamy do garnka, zalewamy wodą,dodajemy ziele angielskie, liście laurowe, kminek i szczyptę soli. Gotujemy bulion warzywny. 
Całość cedzimy 
Marchewki, pietruszkę obieramy, kroimy w kostkę i wrzucamy do warzywnego bulionu. Gotujemy do miękkości. 
Świerzy ogórek kroimy w półplasterki i przesmażamy kilka minut na rozgrzanym maśle. 
Dodajemy posiekany koperek, szafran, i przyprawiamy solą i pieprzem. 
Wrzucamy do garnka z bulionem i chwilę gotujemy. 
Zupę zabielamy śmietaną, doprawiamy do smaku i dodajemy sok z cytryny.  
Jemy zarówno na gorąco jak i na zimno.


  


autor: Grzegorz Łapanowski 



Komentarze

Popularne posty