BEZGLUTENOWE BURACZANE BABECZKI z bananem na bazie oleju ryżowego.

W kuchni najbardziej inspiruje mnie kuchnia włoska. I nie da się ukryć, że piękno Włoch wybiło na mnie piętno, chociaż mija już ładnych parę lat, to do dziś wracam wspomnieniami do tych chwil. 
Ale tym razem sięgnęłam do kuchni polskiej i to ona stała się inspirację do mojego kolejnego przepisu. Uwielbiam ciasta z użyciem warzyw. Już wcześnie stworzyłam ciasto na bazie buraka, ale go nie opublikowałam, ponieważ to nie było to co chciałam osiągnąć i eksperymentowałam dalej. I oto mamy buraczane babeczki z bananem. Kolejne ciasto, które będzie moim ulubionym na bazie warzywa. 






Składniki 6 dużych babeczek: 

1/2 szklanki ugotowanego buraka, startego na średnich oczkach .
1/2 szklanki mąki gryczanej + 1 czubata łyżka
1/2 szklanki mąki ryżowej +1 czubata łyżka 
2 łyżki mąki ziemniaczanej 
3 łyżki oleju ryżowego 
6 łyżek cukru 
2 jajka 
3 łyżki wiórek kokosowych
1 płaska łyżeczka proszku do pieczenie bezglutenowego. 
garść rodzynek 
garść orzechów włoskich
1 duży banan 

Wykonanie: 

Banan obieramy i kroimy w dużą kostkę. 
Jajka ucieramy z cukrem, dodajemy olej ryżowy, buraka i mąki wymieszane z proszkiem do pieczenia-mieszamy do uzyskania jednolitej masy. Następnie dodajemy bakalie i ponownie wszystko mieszamy. 
Ciasto nakładamy do foremek na babeczki, napełniając ok 3/4 formy. Do każdej z nich wkładamy kawałek banana. 

Pieczemy w temp. ok 170*C przez + /-30 min. 






http://olejeswiata.pl/oleje/olej-ryzowy/


Kulinarne wyprawy z Olejami Świata

Komentarze

Popularne posty