GOFRY BEZGLUTENOWE i powrót do blogowania,

Wiem, wiem. Dłuuuuugo mnie nie było. Ale jak pisałam na profilu FB, blogowania nie porzucam. Potrzebowałam przerwy, ale oczywiści tworzyłam lub wypróbowywałam nowe przepisy. 

A poniżej podaję przepis na gofry w wersji bezglutenowej. Oczywiście najlepsze są na ciepło z miodem lub śmietaną i owocami. Przepis tym razem pochodzi z książki wydawnictwa Olesiejuk pt: "100 najlepszych przepisów Bez glutenu". I choć obecnie nie jestem na diecie bezglutenowej, to skłaniam się do powrotu do niej. 
Oczywiście nie byłabym sobą gdybym czegoś nie zmieniła w przepisie, dlatego podaję wersję jaką ja przygotowałam. 


 

Składniki (u minie 7 sycących gofrów): 

150 g mąki ryżowej 
100 g mąki gryczanej 
1/2 szklanki cukru 
2 jajka
3/4 szklanki mleka
1/2 szklanki wody 
1/4 łyżeczki sody oczyszczonej 

Jajka łączymy z cukrem, mlekiem i wodą oraz mąką wymieszaną z sodą oczyszczoną. Ciasto będzie gęste. 

Wlewamy porcje ciasta na gofrownicę i pieczemy na złoty kolor.
Podajemy z ulubionymi dodatkami. 

Komentarze

Popularne posty